Fined heavily for plagiarism -デザイン盗用で毎年多額の罰金-

7/24/2013

   Companies engaged in the fast fashion business are so much preoccupied with the trend of the times to promote their sale that they hardly create their own designs. Not infrequently, they cause problems by imitating the designs of other apparel makers.

 

 ファストファッションは売り上げ確保のため、「トレンド」を追うことに腐心しており、「デザイン」を生み出さない。そのためファストファッションによる他ブランドのデザイン模倣が問題となっている。

 

 For example, Spain’s ZARA annually pays tens of millions of euro to top European brands in penalty for plagiarizing their designs. Foever21, the American chain of clothing retailers, has been sued more than 50 times in the past three years for infringing on the designs created by others.A red dress released by top American designer Anna Sui usually fetches more than 200 dollars, but a strikingly similar product sold by Forever21 costs just 17.80 dollars. Consumers snap up goods when they find the prices reasonably cheap.

 

 例えば、スペインのZARAはデザイン盗用で毎年のように欧州のトップ・ブランドに対して数千万ユーロの罰金を支払っているし、米国のForever21は過去3年間に50件に上る盗作訴訟を起こされている。米国のトップブランドアナスイ(Annasui)が発売した赤いプリント・ワンピースは200ドルドル以上するのに、Forever21の同じような商品だと17.8ドル。消費者は手ごろな価格だと喜んで飛びつくだろう。

 

 Firms engaged in this business hold fashion shows many times each year to promote their new products, which they sell massively, cheaply and quickly. Do they really have no choice but to imitate designs even at the risk of paying penalty in order to keep their business system running? In fact, lawsuits related to theft of designs are increasing in number year after year. When new regulations on fast fashion designs are put in place in the future, they may restrict such designs with greater rigidity, perhaps making all products look monotonous.Isn’t it that individual manufacturers are already intrinsically unifying their products in their business style of simply following the trend without creating any original designs? Consumers may need to find that out.

 

 

 年に何回もの新作発表会を行い、それを大量に安く早く売る。これを持続するためには罰金を払ってでもデザインをコピーするしかないのだろうか。デザインをめぐる訴訟件数は年々増加している。いずれファストファッションのデザインに関する規制が定まれば、デザインが制約され、どれもが単調なものとなっていくのではないだろうか。そもそもオリジナルデザインがなく、トレンドを追っている時点で、各社とも本質的に画一化しているのではないだろうか。我々消費者にもそれを見極める必要があるだろう。

 

(By Yuxi Luo)

 

 

⇦Back   Next⇨